سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
فرزانگان امیدوار
علیرضااحسانی نیا
چهارشنبه 102 مرداد 4 :: 1:44 صبح ::  نویسنده : علیرضا احسانی نیا

بعضی از جریان ها می خواهند با مطرح کردن بحث انحرافی غرامت جنگی ایثارگران را از نظام جدا کنند و در این چهارچوب به این موضوع دامن می زنند...

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله هفتم توسعه قوانین مرتبط با ایثارگران در این برنامه را ناکافی دانست.

  به گزارش خبرنگار چارلمانی فاش نیوز، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در یک گفت و گوی اختصاصی با مقایسه احکام برنامه های ششم و هفتم در خصوص جایگاه ایثارگری در برنامه هفتم توسعه کشور اظهار داشت: اگرچه در لایحه برنامه هفتم توسعه کشور همانند برنامه قبلی یک سری احکام و مسائی در رابطه با ایثارگران از سوی دولت آمده است اما این احکام در برنامه هفتم کامل و کافی نیست و احتیاج به بررسی و ارائه پیشنهادات جدید در کمیسیون تلفیق دارد.

  عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور ادامه داد: ما سعی می کنیم در رابطه با ایثارگران هر آنچه در توان داریم به صورت پیشنهاد مطرح و در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار دهیم. اگر چه متاسفانه گاهی مشاهده می شود که حمایت های لازم از جامعه هدف نمی شود اما تلاش می کنیم حتما این حمایت ها مجدداً برقرار و برجسته شود تا ایثارگران به‌ حق و حقوقشان برسند و آن تکریم و بزرگداشتی که نسبت‌ به جامعه هدف باید وجود داشته باشد، در جامعه حساس شود.

  عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هنوز هم برخی تبعیض ها و بی‌عدالتی‌هایی در مورد جامعه هدف وجود دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بعضی از حوزه‌ها نسبت به ایثارگران و فرزندان شهدا تبعیض و بی‌عدالتی هایی وجود دارد و این موارد را به دوستان ایثارگر در کمیسیون تلفیق مجلس ارسال کردیم تا ان‌شاءلله برای حل و فصل و رفع آنها اقدام کنند و  ان‌شاءالله ما هم در این مورد کمک می‌کنیم.

  عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص بحث دریافت غرامت متذکر شد: من بارها این موضوع را به دوستان گوشزد کرده ام که بعضی از جریان ها می خواهند با مطرح کردن بحث انحرافی غرامت جنگی ایثارگران را از نظام جدا کنند و در این چارچوب به این موضوع دامن می زنند...

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع دریافت غرامت جنگی کویت از عراق یادآور شد: خسارت های جنگی که کویت از عراق گرفت با پشتوانه و حمایت آمریکا بود و در این قضیه کویت عددی نبود؛ چرا که تمام منابع مالی عراق در آن زمان در اختیار آمریکا بود و به راحتی خسارت ها را از منابع مالی عراق پرداخت می کرد.

  نماینده ایثارگر مجلس یازدهم تصریح کرد: ما اگر چنین موضوعی را مطرح کنیم همین رابطه نیم‌بندی هم که بین ما و عراق وجود دارد بهم می‌خورد و یک ریال هم دستگیرمان نمی‌شود و دستاویز و مسنتدی نداریم که بتوانیم موضوع را دنبال کنیم. اما اگر این موضوع در یکی از مجامع بین المللی که هماهنگ و همراه با ما بود مطرح می شد، امکان‌پذیر بود.

 اما در شرایط فعلی کافی است که ما چنین صحبتی را آغاز کنیم، بلافاصله رابطه ما را با عراق بهم می ریزند و مطمئنا نه چیزی دستگیر ایثارگر و نه دستگیر نظام می شود و تنش و حساسیت ها بین ما و عراق شروع خواهد شد.

..................................................................


 




موضوع مطلب : ایثارگران, غرامت جنگی

پیوندها
لوگو
علیرضااحسانی نیا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 923
  • بازدید دیروز: 1702
  • کل بازدیدها: 14524697